NØGLETAL

Landbrugsuddannelsen

NØGLETAL   

Loven om gennemsigtighed og åbenhed siger, at det skal være nemt for dig at finde de informationer, du leder efter. Vi har derfor samlet vores nøgletal, og du kan via linkene se nærmere på vores resultater. Vi opdaterer tallene hvert år - og karaktererne to gange om året. 

KARAKTERER

Her kan du se gennemsnit af karakterer for elevernes præstationer i forbindelse med eksamen. Vi opdaterer karakteroversigten på hjemmesiden 2 gange årligt i forbindelse med afslutning på forløbende.

Karaktergennemsnit på de enkelte forløb

Se resultaterne for Grundforløb

Se resultaterne for Hovedforløb

Se resultaterne for EUX

Se resultaterne for Lederuddannelserne

STUDIETID & FULDFØRELSESPROCENT

Gennemførelsesprocent og gennemsnitlig studietid for hhv. Grundforløbet og Hovedforløb på Agroskolen.

Her kan du se, hvor stor en andel af eleverne der gennemfører deres uddannelse samt den gennemsnitlige studietid for de elever der har gennemført.

Tallene er fra Undervisningsministeriets Databank www.uvm.dk

Se resultaterne her

BESKÆFTIGELSESPROCENT

Her kan du se beskæftigelsesprocent for nyuddannede landmænd fra Agroskolen

Se resultaterne her

Udregningerne er lavet af Undervisningsministeriet, statistikken er offentlig tilgængelig og findes ligeledes på www.uvm.dk

Kilde: www.uddannelsesstatistik.dk

OVERGANGFREKVENS TIL UDDANNELSE

Her kan du hvor stor en overgangsfrekvens til uddannelse der er for elever der tager Grundforløbet på Agroskolen.

Udregningerne er lavet af Undervisningsministeriet, statistikken er offentlig tilgængelig og findes ligeledes på www.uvm.dk

Overgang til uddannelse 6 mdr. efter både fuldført og afbrudt grundforløb, dyr, planter & natur i procent kan ses her:

FRAFALD

Her kan du se, hvor stor en andel af eleverne der er stoppet på hhv. grundforløbet og hovedforløbet. Resultatet for skoleåret 2014 på blev 4,8% på grundforløbet og 5,1% på hovedforløbet.

Hvis vi ser på resultatet op mod landsgennemsnittet, er dette rigtig flot. Vi har et lavere frafald på både vores hovedforløb og grundforløb end landsgennemsnittet og på grundforløbende ligger vi endda væsentlig under. En af de væsentligste årsager til det lave frafald er blandt andet vores konstante fokus på differentieret kvalitetssikring. Det gælder fx vores arbejde med individuelle uddannelsesplaner, der sikrer at den enkelte elev konstant udfordres på højest mulige faglige niveau. Læs mere om de specifikke kvalitetstiltag her.  

 

HANDLINGSPLAN FOR ØGET GENNEMFØRELSE

Agroskolen udarbejder hvert år en handlingsplan for øget gennemførelse, der i korte træk handler om at skolen har nogle primære indsatser der skal være med til at fastholde eleverne. Du kan se handlingsplanen for øget gennemførelse her.

Comments are closed